Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /domains/arav.pl/public_html/wp-content/languages/pl_PL.php on line 1
About
  • Jak dobrze prowadzić e-biznes? E-ścieżka etap I

    by bg
    Liczba komentarzy: 0

    jak-dobrze-prowadzic-e-biznez-etap1W poprzedniej poradzie pokazałem Ci jak powinna wyglądać teoretyczna droga, którą powinien podążać Twój potencjalny klient. Teraz zobaczysz jak doskonale przygotować podłoże do prowadzenia go przez pierwszy etap e-ścieżki. E-ścieżka dla utrwalenia:e-ścieżka

    Przypomnę, co składa się na etap „dowiedzieć się”:

    • informacja od znajomego
    • pozycjonowanie
    • linki sponsorowane
    • sieci społecznościowe
    • fora, blogi, artykuły
    • e-mailing
    • banery, pop-up’y
    • reklama poza internetem

    Teraz omówię każdy z nich aby wyjaśnić ewentualne niejasności.

    Informacja od znajomego

    Najbardziej naturalna forma rozprzestrzeniania się informacji o Twoim biznesie. Najlepszy sposób na pozyskanie klientów. Dalsze wyjaśnienia wydają się zbędne.

    Pozycjonowanie stron WWW

    Jest to proces mający w swoich skutkach podwyższenie pozycji w wynikach wyszukiwania po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnych słów kluczowych.

    Dla przykładu wyobraźmy sobie sytuację, że prowadzisz salon fryzjerski i mieszkasz w Rzeszowie. Twój potencjalny klient, szukając fryzjera, najprawdopodobniej otworzy przeglądarkę i przejdzie do wyszukiwarki firmy Google. Następnie wpisze hasło: „fryzjer rzeszow”. Te wpisane słowa to właśnie słowa kluczowe. To na tego typu zapytania trwa walka o wysokie pozycje. Jeżeli pozycjonujesz swoją stronę internetową to jest szansa, że na hasło „fryzjer rzeszów” pojawisz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jest też szansa, że klient kliknie w link prowadzący do Twojej strony WWW. Jeżeli dalej zostanie poprawnie poprowadzony, najprawdopodobniej w najbliższym zapewne odwiedzi Twój salon.

    Pozycjonowanie jest obecnie jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie ruchu na Twojej stronie. Jeśli chcesz prowadzić dochodowy biznes w sieci powinieneś pozycjonować swoją witrynę.

    Linki sponsorowane

    Chodzi tutaj o wyświetlanie się Twojej strony w płatnych wynikach wyszukiwania. Nie płacisz za samo wyświetlenie się linku ale ze to, ze ktoś w niego kliknął.

    Wracając do naszego przykładu. Wpisując „fryzjer rzeszow” na pierwszej stronie pojawi się 10 wyników pozycjonowanych stron. Oprócz nich, na samym początku mogą pojawić się linki sponsorowane.

    Obok pozycjonowania jest to znakomity sposób na pozyskanie ruchy pochodzącego z bezpośrednich wyszukiwań. Natomiast w przeciwieństwie do pozycjonowania, nie trzeba długo czekać na pojawienie się Twojej witryny na pierwszej stronie wyszukiwań.

    Sieci społecznościowe

    Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn itd. Każdy s tych serwisów może poinformować klientów o Twoim istnieniu. Warunkiem jest prowadzenie na nich profilu firmy w sposób zaangażowany i interesujący. Udostępniane tam linki do Twojej strony mogą być rozsyłane do Twoich znajomych, do znajomych znajomych, do znajomych… itd. Droga może być naprawdę długa. Potencjał tego typu działań jest ogromny.

    Fora, blogi, artukuły

    Link do Twojej strony internetowej może być również znaleziony na stronach związanych z Twoją branżą. Ważne zatem jest aby znalazły się one na tematycznych forach, blogach i artykułach na najpopularniejszych serwisach.

    E-mailing

    Wykorzystywanie poczty elektronicznej do prowadzenia marketingu bezpośredniego. Doskonale wiesz czym jest ta forma – dostajesz na swoją skrzynkę mnóstwo wiadomości, wśród którym prawdopodobnie większość to spam. Wśród nich znajdziesz też takie, które wysyłane są do Ciebie, bo sam tego chciałeś. Przykładem może być zapisanie się do newslettera (tak jak w naszym serwisie), biuletynu lub programu lojalnościowego.

    Banery, pop-up’y

    Forma reklamy, z którą spotykasz się bardzo często. Migające wszędzie kolorowe banery, wyskakujące z boku, dołu i nie wiadomo skąd jeszcze okienka. Tak też możesz pokazać, że jesteś. Ważne jest aby robić to mądrze – odczucia jakie wywołasz u klienta podczas zamykania kolejnego popup’a mogą przenieść się na postrzeganie Twojej firmy.

    Reklama poza internetem

    Adres Twojej witryny możesz umieszczać na ulotkach, plakatach, banerach i innych tradycyjnych reklamach wizualnych.

    Kto ma zająć się tym wszystkim?

    Dowiedziałeś się szerzej na czym polegają poszczególne metody pozyskiwania klienta dla Twojego e-biznesu. Nie pozostaje nic innego jak wdrożenie tych pomysłów w Twojej firmie. Wszystkie opisane wyżej metody można realizować samemu. Jeżeli jednak zależy Ci na skuteczności i braku negatywnego wpływu na Twoją firmę musisz posiadać spore doświadczenie i umiejętności.
    kto-moze-zajac-sie-prowadzeniem-klienta-na-1etapie
    Jeżeli nie masz czasu na zajęcie się kwestią Twojego e-biznesu na I etapie e-ścieżki – skontaktuj się z nami. Zapewnimy Twojej firmie mocne fundamenty na etapie „dowiedzieć się”.

    W następnych poradach zagłębiał się będę jeszcze bardziej w każdy z tematów. Skupie się głównie na kwestiach technicznych związanych z ich realizacją. Jeśli natomiast już teraz masz jakieś pytania – zapraszam Cię do podzielenia się tą kwestią w komentarzach.


  • Fatal error: Cannot redeclare SearchFilter() (previously declared in /domains/arav.pl/public_html/wp-content/themes/arav/functions.php:24) in /domains/arav.pl/public_html/wp-content/themes/arav/comments.php on line 24