Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /domains/arav.pl/public_html/wp-content/languages/pl_PL.php on line 1
About
  • Jak dobrze prowadzić e-biznes? E-ścieżka etap III

    by bg
    Liczba komentarzy: 0

    jak-dobrze-prowadzic-e-biznez-etap3
    Ostatni z etapów e-ścieżki – „wykonać akcję”. Wszystkie nasze działania prowadzą do tego, aby użytkownik naszej strony zrobił to, co chcemy aby zrobił…

    NOA?

    Abyś mógł poprawnie i logicznie zbudować swój serwis musisz zadać sobie pytanie odnośnie tego, co chcesz aby osoba wchodząca na Twoją stronę zrobiła.  Najbardziej oczekiwana akcja (NOA) – tak masz pokierować użytkownika aby ją wykonał. Tych akcji może być więcej, ale najlepiej aby wszystkie prowadziły do tej jednej, najważniejszej.
    najbardziej-oczekiwana-akcja
    Przedstawię Ci teraz kilka przykładów akcji, do których możesz zachęcać swojego klienta.

    Co może być pożądaną akcją na mojej stronie?

    Pożądanymi akcjami mogą być:

    • zapisanie się do newslettera
    • wypełnienie formularza
    • zatelefonowanie do firmy
    • zakup produktu
    • przyjazd do siedziby firmy
    • odwiedzenie innej strony serwisu
    • inne

    Jeżeli najbardziej zależy Ci, aby sprzedać produkt, ponieważ prowadzisz sklep internetowy, to oczywistym wydaje się, że zakup produktu jest Twoją NOA. Mamy zatem sytuację taką, że klient wchodząc na Twój sklep powinien być tak poprowadzony, że bez zastanowienia dokonuje zakupu.

    Rozważmy jednak sytuację kiedy do wykonania akcji zakupu dochodzi po przejściu kilku etapów. Powiedzmy, że klient po zapisaniu się do newslettera dostanie rabat. Za polubienie strony na facebook’u dostanie rabat. Za polecenie sklepu znajomemu poprzez e-mail dostanie rabat. Można oczywiście dalej mnożyć akcje rabatowe o ile wciąż jest to rentowne. Chcę jednak zwrócić uwagę na inne kwestie:

    • bez akcji pośrednich klient nie dokonałby zakupu
    • po wykonaniu pośrednich akcji nawiązujemy relację z klientem

    Mówiąc wprost: zamiast wprowadzać niższe ceny produktów w sklepie, możemy je sztucznie zawyżyć a później dać rabat po wykonaniu jakiejś akcji. Działanie może w oczywisty sposób skusić potencjalnego klienta, ale również w doskonały sposób wypełnić inne cele – na przykład nawiązanie relacji, czy promocję sklepu wśród znajomych klienta. W ten sposób mamy wypełnionych kilka celów.

    Podobną sytuację mamy gdy prowadzisz tradycyjną stronę WWW. Ideę Najbardziej Oczekiwanej Akcji możesz wtedy wykorzystać do innych celów.

    Powiedzmy, że męczą Cię telefony od klientów, a w firmie nie ma osoby która mogłaby poświęcić temu więcej czasu. Na stronie internetowej możesz zatem zachęcić użytkowników aby wysyłali wiadomości e-mailowe (np. zapewniając, że jest to najszybszy i najlepszy sposób kontaktu z firmą). Sytuację oczywiście można odwrócić.

    Kolejnym przykładem niech będzie sytuacja gdy trzeba poświęcać dużo czasu na obsługę klientów (nie ważne czy telefoniczną czy e-mailową), którzy zadają powtarzające się pytania. Na stronie można wtedy zrobić dział z najczęściej zadawanymi pytaniami lub po prostu w przejrzysty sposób opisać kwestie poruszane podczas tych rozmów. Jeżeli dziennie dostajesz 20 telefonów z zapytaniem czy dojeżdżasz do klienta ze swoimi usługami – wyróżnij tą informację na stronie.

    Za dużo akcji – nie wiadomo co zrobić

    Musisz jednak zdać sobie sprawę, że akcji, które ma wykonać użytkownik nie powinno być za dużo. Jeżeli nie ma wyróżnionego konkretnego celu, wątpliwe jest, że użytkownik zorientuje się, co chcesz aby zrobił. Za dużo „podpowiedzi” z Twojej strony może wprowadzić go w takie zamieszanie, że w konsekwencji opuści stronę.

    zamieszanie-na-stronie

    Jeżeli nie masz czasu na zajęcie się kwestią Twojego e-biznesu na III etapie e-ścieżki – skontaktuj się z nami. Zapewnimy Twojej firmie mocne fundamenty na etapie „wykonać akcję”.

    Zapraszam Cię do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami oraz pytaniami w komentarzach.


  • Fatal error: Cannot redeclare SearchFilter() (previously declared in /domains/arav.pl/public_html/wp-content/themes/arav/functions.php:24) in /domains/arav.pl/public_html/wp-content/themes/arav/comments.php on line 24