Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /domains/arav.pl/public_html/wp-content/languages/pl_PL.php on line 1
About
  • Jak dobrze prowadzić e-biznes? E-ścieżka etap II

    by bg
    Liczba komentarzy: 0

    jak-dobrze-prowadzic-e-biznez-etap2
    Nad sensem tworzenia DOBREJ strony internetowej skupiałem się we wcześniejszych poradach. Teraz nadszedł czas na poznanie konkretnych pomysłów, które sprawią, że użytkownik pokona II etap e-ścieżki w zamierzony przez nas sposób.

    Co sprawia, że strona WWW jest DOBRA?

    Nie chodzi tutaj, rzecz jasna, wyłącznie o to, że znajdują się na niej poprawne moralnie treści. Wyróżnię dwa główne warunki, po spełnieniu których naszej witrynie możemy nadać tytuł: „Dobra strona WWW”.
    dobra-strona-www
    Pierwszym z nich jest pierwsze wrażenie. Użytkownik po wejściu na Twoją stronę, pod wpływem pierwszego wrażenia nie może zamknąć okna przeglądarki. Drugi z nich to takie zbudowanie strony aby użytkownik podczas poruszania się po niej nie był tym zmęczony, zdenerwowany, poirytowany itd. Czytanie tekstów musi być wygodne, nawigacja intuicyjna a to, co interesuje użytkownika najbardziej musi być podane „jak na tacy”. Rozwinę teraz bardziej o co chodzi w etapie „wejść i zostać”.

    Co zrobić żeby użytkownik „wszedł i został”?

    Jeszcze raz zaznaczę, że nie chodzi mi tutaj o zatrzymaniu się przed drzwiami i zobaczeniu tego, co jest w środku. Chodzi o zrobienie kroku do przodu – użytkownik ma się znaleźć po wewnętrznej stronie linii progu. Wtedy go mamy. Od tego, co będziemy z nim dalej robić, zależy czy będzie chciał z nami zostać.
    wszedl-zostal
    Co zatem najbardziej wpływa na pierwsze wrażenie? Czym możemy użytkownika zachęcić albo zniechęcić do wejścia dalej? Co robić żeby użytkownik rozpoczął z nami interakcje? Oto podział na 3 kategorie:

    • aspekty wizualne
    • aspekty użytkowe

    Wyjaśnię teraz, co kryję się pod każdą z nich i pokaże najczęstsze błędy jakie możesz spotkać na stronach konkurencji.
    bledy-przy-tworzeniu-www

    „Wejść i zostać” – aspekty wizualne – najczęstsze błędy
    • Jaskrawe kolory, często nie pasujące do siebie, sprawiające wrażenie „tandety”. Twój wizerunek w tym momencie nie jest najokazalszy.
    • Błędnie dobrane kolory do branży. Nie zawsze pożądanym efektem jest przedstawienie poważnej instytucji w kolorach bajkowych lub na odwrót – przedszkola w kolorystyce ciemnej, poważnej, nieraz pogrzebowej.
    • Zbyt mały kontrast pomiędzy tłem a tekstem. Jeżeli użytkownik odwiedza naszą witrynę to najpewniej po to, że czegoś szuka. Jeżeli trudno mu znaleźć kształt czcionki na Twojej stronie ze znalezieniem jakiejś informacji również mogą być problemy.
    • Za dużo treści na raz. Mnóstwo pobocznych informacji pojawiających się w panelach bocznych, nagłówkach, sliderach. Można się pogubić.
    • Szerokie akapity. Zbyt szeroko rozstawiony tekst po prostu niewygodnie się czyta.
    „Wejść i zostać” – aspekty użytkowe – najczęstsze błędy
    • Zbyt mało intuicyjna nawigacja. Przykładem może być nazywanie podstron w taki sposób, że mają się one nijak do znajdującej się na nich treści. Inną sytuacją jest umieszczanie menu w nietypowych miejscach. Wprowadza to niepotrzebny chaos. Żeby można było znaleźć potrzebną informację, trzeba najpierw znaleźć menu.
    • Ukrycie najważniejszej treści. Budując stronę powinniśmy zdać sobie sprawę z tego, co chcemy powiedzieć klientowi lub co chce on usłyszeć. Jeśli będzie zmuszony za długo „grzebać” w naszej witrynie może odejść do konkurencji bo tam jest to samo podane w bardziej przystępny sposób.
    • Poruszający się tekst, zmiana kształtu kursora, muzyka w tle, migające ze zbyt dużą częstotliwością elementy. To wszystko to już przeżytek. Wszyscy mamy tego dość. Jeśli Twojego klienta to nie zdenerwuje, to na pewno nie pomoże w przyswojeniu treści na stronie.
    • Wyskakujące okienka. Tak zwane „popup’y”. Bannery pojawiające się zewsząd. Nie dość, że trudno je zamknąć, to jeszcze przekierowują na strony, które nie koniecznie chcemy odwiedzać.

    Jeżeli nie masz czasu na zajęcie się kwestią Twojego e-biznesu na II etapie e-ścieżki – skontaktuj się z nami. Zapewnimy Twojej firmie mocne fundamenty na etapie „wejść i zostać”.

    W następnej poradzie poruszę ostatni z etapów e-ścieżki. Jeśli masz jakieś pytania – zapraszam Cię do podzielenia się nimi w komentarzach.


  • Fatal error: Cannot redeclare SearchFilter() (previously declared in /domains/arav.pl/public_html/wp-content/themes/arav/functions.php:24) in /domains/arav.pl/public_html/wp-content/themes/arav/comments.php on line 24